20:48 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه گذاری

پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
تغییر پارامترهای بازارگردانی «ثبات»
نماد برتر- مطابق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، پارامترهای بازارگردانی در نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی تراز ویستا تغییر نمود.
"وملت" ملزم به پرداخت بدهی و خسارت شد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری ملت درخصوص صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ توضیح داد.
آینده "بورس ۱۴۰۱" در دستان برجام و بودجه
نماد برتر- بازار در سال جدید از دو عامل تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها شرایط و نتایج مذاکرات بوده و بعدی نحوه تصویب بودجه خواهد بود.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
آیا ایران در نبود روسیه، نقش حیاتی ایفا می کند
با برسی سهم صادرات روسیه در دنیا و اختلال در این صادرات که سبب جهش قیمت‌ها در جهان شد کشور‌های واردکننده نیز در دو بعد تصمیم گرفتند تا این خلا را جبران نمایند هم بصورت فوری و هم بصورت اینده نگر.
"ثپردیس" در تهیه مصالح پروژه باران تهاتر کرد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس از نتایج برگزاری مناقصه خبرداد.
"ونیکی" سهام "فملی" و "وغذیر" را وثیقه کرد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از توثیق یا فک رهن دارایی‌ها خبر داد.
"مقاومت" رمز امروز بازار سرمایه
نماد برتر- به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
موافقت سازمان بورس با افزیش سرمایه "صبا"
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری صباتأمین از صدور مجوز افزایش سرمایه خبر داد.
۳ مصوبه جدید در راستای حمایت از بهبود فرآیندهای نهادهای مالی
نماد برتر- هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جدیدترین جلسه خود در راستای بهبود فرآیندهای نهادهای مالی مصوباتی را تصویب کرد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.